A CLEAN DESK támogatói számára: mikor van értelme a CLEAN DESK politikának és hogyan érdemes bevezetni?
CLEAN DESK: többet jelent az asztal tisztán tartásánál
Mi a CLEAN DESK?
A Fraunhofer Intézet szerint a munkaidő tíz százalékát pazaroljuk az anyagok és dokumentumok keresésére. Jürgen Kurz, az irodai Kaizen módszer szakértője azt állítja, hogy évente 70 munkanapot töltünk eredménytelen tevékenységekkel, mint például a véget nem érő káosz kezelésével. Ennek kapcsán egy új trend jelent meg, mely felveszi a harcot ezzel a jelenséggel. A CLEAN DESK elv tiszta, rendezett számítógép asztalokat jelent, amelyen kizárólag a legszükségesebb eszközök találhatók meg.
Miért CLEAN DESK?
„A CLEAN DESK segítségével nem csupán időt lehet megtakarítani, számos további előnyt is kínál” - magyarázza Martina Heiland, a DURABLE PR menedzsere. "A nagy káosz eltereli a dolgozók figyelmét, és motiválatlanná is teheti őket." Ezt a jelenséget olyan ipari pszichológusok is megerősítették, mint például Konradt professzor a kieli Egyetemen. „Azokban az irodákban, ahol a cégek DESK SHARING-et (asztal megosztást) alkalmaznak elengedhetetlen a CLEAN DESK politika bevezetése” - tette hozzá Martina Heiland. "Végül is, ki szeret egy másik kolléga által elhagyott rendezetlen munkahelyet találni - ez csak konfliktusokhoz vezethet."
Hogyan szervezhetjük a leghatékonyabban az irodai munkát?
De vajon a túl nagy rendezettség nem fojtogatja-e a kreativitást? „A kreatív gondolkodási folyamatokhoz fontos, hogy az iroda ne tűnjön teljesen sterilnek” - írja Martina Heiland. "Fontos, hogy megszólítsuk a benne dolgozó személyeket - például néhány növény, a falon található kedvenc kép vagy a gondosan megválasztott szín kiemelése - inspirálja és motiválja az alkalmazottakat."
A DURABLE felszerelései megoldást nyújtanak
"Amit sokan elfelejtenek, az az, hogy a CLEAN DESK kulcseleme az informatikai eszközök hatékony szervezése" - magyarázza Heiland. A DURABLE új monitortartói szabad munkafelületet biztosítanak az asztalon, ezzel megkönnyítik a rend fenntartását. Az innovatív tartókonzolok helytakarékos módon rögzíthetők, asztali szorító rögzítéssel, átmenő rögzítéssel vagy fali tartó segítségével. A CAVOLINE® sorozat a kábeleket és aljzatokat kezeli - lehetővé teszi, hogy örökre búcsút mondjunk az asztal alatt lévő kábel rengeteg napjainak.
A modern szervezők, mint például a VARICOLOR® MIX fiókos irattárolók vagy a QUADRO® multi kocsik segítik a dokumentumtárolás rendszerbe szervezését és még színt is visznek a mindennapi munkába.